Autor:
/Pexels

Digivahendite mõtestatud kasutamine arendab õpilaste sotsiaal-emotsionaalseid oskusi

DigiEfekti uuringu põhjal on digivahendite kasutamisel õppimiseks igati positiivne efekt sotsiaal-emotsionaalsetele oskustele, aga see oleneb õpilaste digipädevusest ja viimane omakorda suurel määral õpetajast. Seetõttu tuleb digi piiramise kui lihtsa lahenduse asemel võtta ette keerukam õpetajate digipädevuse arendamise tee ning see toetab ka õpilaste vaimset tervist ning akadeemilist tulemuslikkust.

DigiEfekti uuringu artiklite sarja viimane lugu keskendub küsimusele, kuidas seostuvad omavahel digi- ning sotsiaal-emotsionaalsed oskused. Viimastel kuudel on digitehnoloogiate koolis kasutamine pandud kahtluse alla nii Eesti avalikkuses kui ka rahvusvaheliselt. Austraalia keelas sotsiaalmeedia kasutamise, suurem osa Euroopa riike plaanib ülevalt alla piiranguid nutiseadmete kasutamiseks. Eestis püüame siiski leida võimalusi, kuidas toetada õpetajaid õpilastega koos kokkuleppeid tegema, sest muidu ei pruugi piirangutest tolku olla, kirjutavad Õpetajate Lehes DigiEfekti sotsiaal-emotsionaalsete oskuste uurija Piret Einpaul ja DigiEfekti projekti juht Margus Pedaste.

Loe pikemalt Õpetajate Lehest.

Kas leidsite vajaliku informatsiooni? *
Aitäh tagasiside eest!
ITD juhendnöörid header

Valminud on teadusaladeülese ja -vahelise koostöö juhend teadlastele

Üliõpilaste teadustööde riikliku konkurss

Tudengite teadustööde konkursi preemiad tulid ka haridusteaduste instituuti

Piret Viirpalu

Värske Õpipisik uurib, kellele kuulub õppekava?